Cuvintele cheie negative sunt unul dintre cele mai puțin utilizate, dar cele mai utile instrumente in conturile de Google Ads si participa activ la performanta campaniilor.
Și să nu uităm, performanța campaniilor = rentabilitatea investiției.
Cuvintele cheie negative vă permit să evitați clicurile nerelevante pentru afacerea voastra și vă pot ajuta să creșteți ratele de conversie. Pe de altă parte, dacă nu utilizați cuvinte cheie negative, înseamnă că anunțul dvs. se afișează pentru cuvinte cheie irelevante, ceea ce duce la rate de clic mai mici. Și la rândul său, acest lucru poate duce la scoruri de calitate mai scăzute. Și cine dorește toate acestea dacă pot fi evitate?
De ce să folosiți cuvinte cheie negative?
Mai simplu spus, cuvintele cheie negative vă permit să filtrați traficul nedorit, care probabil că nu va aduce niciodată conversia sau oricum va avea o rata de conversie foarte slaba.
Exemple:
- Vindeți masini de spalat (dar nu faceți reparații) adăugați reparații, depanare, la lista de cuvinte cheie negative.
- Vindeți îmbrăcăminte de lux adăugați ieftine, gratuite, sport, la lista de cuvinte cheie negative.
- Promovati un hotel din Poiana Brasov, adaugati Sinaia, Preadeal, Rasnov, Paltinis la cuvinte negative.
Cuvintele cheie negative vă permit să specificați pentru ce tip de cuvinte cheie nu doriți să fiți găsit, rezultând o targhetare mai eficientă și mai profitabiă pentru afacerea dvs.
Cele mai importante 8 sfaturi pentru selectarea cuvintelor cheie negative.
1. Verificați detaliile cuvintelor cheie în raportul interogării de căutare din Google Ads pentru a vedea ce cuvinte cheie nepotrivite sau irelevante vă afișează anunțul. Adăugați-le la lista de cuvinte cheie negative înainte de a cheltuii bugetul nejustificat.
2. După ce aveți o listă de cuvinte cheie pe care doriți să le evitați, trebuie sa decideți dacă doriți să le adăugați la nivel de campanie sau la nivel de grup de anunțuri. De exemplu, dacă vindeți doar computere Apple, probabil că nu veți dori niciodată trafic pentru PC-uri cu Windows. Deci puteți adăuga Windows la lista de cuvinte cheie negative la nivel de campanie, mai sigur decât la lista de grupuri de anunțuri.
3.Utilizați instrumentul Google Keyword Planner pentru a determina ce termeni crede Google că sunt legați de cuvintele cheie alese. Pur și simplu efectuați o căutare a cuvintelor cheie, asigurându-vă că selectați „Potrivirea ampla” din tipurile de potrivire, apoi navigați prin coloana „Idei de cuvinte cheie”. În cazul în care găsiți cuvinte cheie irelevante în listă (și veți găsi), adăugați-le în lista de negative.
4.Utilizați o listă de cuvinte cheie negative generala. Aceste liste vă vor ajuta să excludeți traficul care nu merită plătit. De exemplu, Cei care caută informații tehnice, cei care cauta informații pentru referate, cei care compară produsele sau cei care caută un preț diferit de cel pe care îl oferiți (de exemplu, dacă vindeți bijuterii scumpe, poate doriți să excludeți termeni precum chilipir, ieftin și reducere).
5.Rulați propria căutare Google pentru a vedea ce apare pentru cuvintele dvs. cheie. S-ar putea să fiți surprinși să vedeți câteva rezultate la care nu vă gândeați. Ideea este aceeași ca pentru punctul 3 de mai sus, aflați ce termeni crede Google că sunt „în legătură” cu cuvintele dvs. cheie și excludeți orice ar putea fi o pierdere de timp si bani.
6.Folosiți-vă de intuitie! Căutați în lista de cuvinte cheie și vedeti dacă vreunul dintre cuvintele cheie are semnificații duble pentru care nu doriți să apară anunțul dvs.
7.Excludeți zonele geografice în care nu vă oferiți serviciile. Deși utilizarea direcționării geografice Google Ads este esențială dacă deserviți doar o anumită regiune, nu este rău să adăugați orașe sau județe unde nu oferiți servicii la lista de cuvinte cheie negative.
8.Utilizați Google Analytics pentru a găsi ce cuvinte cheie au rata de respingere ridicată și care au trafic mare, dar conversii reduse sau nu au conversii. S-ar putea să fiți surprins să descoperiți că cuvintele cheie pe care le-ați considerat relevante pentru afacerea dvs. nu au performanțele scontate. Amintiți-vă că doar pentru că credeți că un cuvânt cheie este relevant, nu înseamnă că toți utilizatorii de internet cred la fel.
Este ușor să vă lăsați acaparat de de lista de cuvintele cheie pe care să le utilizați, dar sa uitați să rafinați lista de cuvintele cheie negative. Crezi că folosești bine lista ta de cuvinte cheie negative?
Care este cel mai neobisnuit termen de căutare pentru care ai avut vreodată nenorocul de a plăti?